skip to Main Content

چیدمان مبل راحتی هفت نفره

Rate this post

مبلمان هفت نفره یکی از پر مصرف ترین انواع مدل مبل است . به خصوص مدل راحتی این مبلمان پر کاربرد تر است . اما مساله چیدمان مبل راحتی هفت نفره و انواع دیگر هفت نفره مبلمان همیشه از سوالات مصرف کنندگان خانگی و اداری بوده است . در این مطلب با انواع روش های چیدمان این مبل آشنا میشویم .

تغییر دکوراسیون داخلی با تغییر چیدمان مبل راحتی هفت نفره

زمانی که صحبت از تغییر دکوراسیون داخلی به میان می‌آید، ذهن ما به طور ناخواسته به سمت تغییرات در نقشه و طراحی ساختمان می‌رود. این نوع از تغییر دکوراسیون معمولا با صرف هزینه و زمان همراه است .تغییرات به شکل برداشتن یا جابجا کردن دیوارها صورت می‌گیرد. در این مطلب ما کاری با این نوع تغییر دکوراسیون نداریم. منظور ما دراین مقاله تغییر دکوراسیون کم هزینه با جابجایی مبلمان و در برخی موارد اضافه کردن چند مبل، یا صندلی برای زیبایی دکوراسیون داخلی است.

چیدمان مبل راحتی هفت نفره

ویژگی ‌های مبل راحتی

قدمت تولید مبل راحتی به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این نوع از مبلمان در سال ۱۸۰۰ میلادی در آمریکا تولید شد. اگر به مبل راحتی نگاه کنید در بدنه آن چوبی نمی‌بینید.

پایه های این مبل کوتاه بوده و روکشی سرتاسری از جنس پارچه یا چرم مبل را احاطه کرده است. با توجه به ویژگی‌های ظاهری و قیمت مناسب، این مبلمان به سرعت طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرد.

مبل راحتی درقالب‌های یک نفره، دونفره، پنج نفره و… تولید و عرضه می‌شود. اما معمول‌ترین قالب برای مبل راحتی، مبل هفت نفره است که معمولا شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، و دو مبل تک نفره است.

البته در صورتی که بخواهید مبل را سفارشی  و دست‌ساز تهیه کنید می‌توانید تغییراتی در قالب آن بدهید.

برای مثال شاید بخواهید به جای کاناپه سه نفره، یک کاناپه دونفره همراه با یک مبل تک نفره سفارش دهید. در آن صورت سرویس مبل شما شامل دو کاناپه دو نفره و سه مبل تک نفره خواهد بود.

چیدمان مبل راحتی هفت نفره چگونه باید باشد؟

برای اینکه چیدمان مبل راحتی هفت نفره به شکل اصولی و زیبا از آب دربیاید، باید به چند نکته توجه کرد

فرم، فضاو متراژ خانه

همانطور که می‌دانیم نوع وسبک چیدمان مبلمان بستگی به مقدار فضای خانه دارد. در خانه های بزرگتر دستمان برای انتخاب نوع مبل و نحوه چیدن آن بازتر است. برای خانه های کوچکتر باید در انتخاب مبل مناسب با متراژ خانه دقت کرد.

برای چیدن مبلمان در آپارتمان ‌های کوچک نیز می‌توان با ایده های خلاقانه به هارمونی و زیبایی بی‌نظیر رسید. فرم داخل خانه نیز عامل مهمی در نحوه چیدمان مبلمان است. برای مثال سبک چینش در یک سالن با فرم مربع  متفاوت از یک سالن گرد یا مستطیل شکل خواهد بود.

سبک کلی اجرا شده در نقشه ساختمان

اینکه آپارتمان شما در کل با چه سبکی طراحی و ساخته شده در نحوه چیدمان مبلمان تاثیر زیادی دارد.اکثر آپارتمان هایی که درسال‌های اخیر ساخته شده‌اند معمولا در یکی از سبک های مدرن، مینیمال و نئوکلاسیک هستند.

از مشخصات اصلی تمامی این سبک‌ها پایبندی به اصل دید باز است. در این نوع از طراحی هیچ دیواری نباید مانع دید شود.

انواع چیدمان مبل راحتی هفت نفره

همانطور که اشاره شد برای چیدمان مبل راحتی هفت نفره در نظر گرفتن فرم و فضا مهم و ضروری است. با توجه به اینکه فرم خانه شما مستطیل یا مربع باشد چیدمان ا‌لمان‌های ‌دکوراتیو نیز تغییر خواهد کرد.

 

 

تفکیک فضای داخل خانه با چیدمان خلاقانه مبلمان 

چیدمان در فرم مستطیل شکل

اگر فرم خانه شما مستطیل شکل است، چیدمان مبلمان همرا‌ستا با سالن( به اصطلاح رایج، چینش اتوبوسی) اشتباه بوده و از زیبایی خانه شما می‌کاهد.

بهترین چیدمان مبل برای این فرم، چیدمان ال شکل است که معمولا برای خانه های کوچک مناسب‌ترین شکل است. نوع دیگر چیدمان در فرم مستطیل، تفکیک فضا با استفاده از مبلمان است.

برای سا‌لن های مستطیل شکل بهتر است که یک کاناپه سه نفره را به عنوان مرکز توجه در نظر بگیرید و مبل‌های تک نفره را به شکل قرینه در اطراف آن قرار دهید.کاناپه دونفره را نیز می توان به گونه‌ای قرار داد که فضای نشیمن و پذیرایی را از هم تفکیک کند. این روش از چیدمان ضمن پایبند بودن به اصل طرح دید باز از یکنواختی سا‌لن مستطیل شکل کم کرده بر زیبایی آن می‌افزاید.

چیدمان در فرم مربع شکل

چیدمان مبل راحتی هفت نفره به شکل مربع کار راحت‌تری است.

چیدمان مربعی معمولا در سبک مدرن و نئوکلاسیک طرفداران بیشماری دارد. این نوع چینش فضای خانوادگی و دلپذیری را به بیننده القا می کند.

معمولا در این نوع چیدمان، توجه به سمت یک المان خاص متمرکز می‌شود.

برای مثال شومینه، تلویزیون یا دیواری که تابلوی خاصی بر روی آن قرار دارد. از این چیدمان برای نشیمن (کنار شومینه و به عنوان مرکز توجه)  تی وی روم  بیشتر استفاده می‌شود.

 

تفکیک فضای داخل خانه با چیدمان خلاقانه مبلمان
مبل راحتی مدل چستر

روش حذف و اضافه در چیدمان مبل راحتی

برای ایجاد زیبایی بصری بیشتر در محیط زندگی خود شما می‌توانید از روش حذف و اضافه استفاده کنید.

بطور مثال یک کاناپه را حذف کرده و به جای آن از صندلی میهمان استفاده کنید. کاناپه حذف شده را در جای دیگری از خانه با با وسایل دکوراتیو دیگر (مثلا یک مبل بین بگ) استفاده کنید. استفاده از پاف و مب‌ل‌هایی در رنگ های مکمل و متضاد به القای حس زیبایی مدرن کمک می‌کند.

 

ارائه بهترین مدل های مبلمان راحتی هفت نفره توسط مبل قرن 21 

ما با بهره گیری از متنوع ترین و بهترین انواع چوب توانسته ایم مبل هایی زیبا، با نهایت کیفیت را ساخته و تقدیم مشتریان عزیز نماییم. همه مبل ها دارای طراحی ظاهری مدرن بوده و از بهترین پارچه ها نیز برخوردار می باشند. ضمنا با انتخاب مبل از مجموعه ما می توانید خدمات ارزنده ای را دریافت نمایید. از جمله: تحویل فوری مبلمان و بهره مندی از قیمت های مناسب.

واتساپ مبلمان قرن ۲۱

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top