skip to Main Content

رویه کوبی مبل

5/5 - (2 امتیاز)

یکی از اصطلاحاتی که در تعمیر مبل به کار برده می شود، رویه کوبی مبل می باشد. قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی در مورد رویه کوبی ارائه دهیم.

معرفی رویه کوبی

رویه کوبی یکی از مهم ترین مراحل تولید مبل می باشد. که طی آن مواد خام مبل را برای انجام مراحل بعدی تولید مبل آماده می کنند. با توجه به نو بودن و یا نبودن مبل ها از انواع مختلف رویه کوبی ها استفاده می شود. اگر شما قصد پرداخت هزینه برای خرید مبل راحتی یا کلاسیک جدید را ندارید، با کمک رویه کوبی می توانید مبل خود را به مبل جدید تبدیل کنید. که این مبل جدید علاوه بر زیبایی استحکام بالایی نیز دارد. در رویه کوبی ، پارچه مبل یکی از گزینه هایی است که ظاهر و زیبایی مبل به آن وابسته می باشد. علاوه بر آن مقاومت مبل را در برابر پاره و یا کثیف شدن تعیین می کند. پس باید در انتخاب نوع و طرح پارچه مبل دقت کافی را داشته باشید.

رویه هایی که در مبل سازی از آن ها استفاده می شود انواع مختلفی دارد. مانند رویه های گیاهی، چرم و یا پشمی و … . نوع رویه انتخاب شده با توجه به سلیقه و قیمتی که فرد پرداخت می کند، متفاوت خواهد بود. نحوه انجام رویه کوبی در کیفیت مبل تاثیر زیادی دارد. بنابراین انجام رویه کوبی باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود.

همه چیز در مورد رویه کوبی

رویه کوبی یکی از کارهایی است که در صنعت تولید و ساخت مبل انجام می شود. این حرفه توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام می شود. به طور کلی رویه کوبی، تبدیل مواد سازنده مبل به یک مبل آماده و کامل می باشد. رویه کوب افرادی هستند که کار رویه کوبی را انجام می دهند. رویه کوبی را هم بر روی مواد خام در هنگام ساخت مبل و هم بر روی مبل های دسته دوم انجام می دهند.

اگر شما از طرح و مدل مبل های خود خسته شده اید و یا قصد تغییر دکوراسیون منزل را دارید. نیازی نیست بابت تعویض مبلمان منزل هزینه زیادی پرداخت کنید. می توانید مبل های قدیمی خود را به کمک روش رویه کوبی به مبل های جدید با طرح و رنگ دلخواه تبدیل نمایید. به این ترتیب شما با کمترین هزینه مبلمان مناسب با دکوراسیون خود را خواهید داشت.

باید حتما قبل از انجام رویه کوبی از سالم بودن کلاف مبل های خود اطمینان حاصل کنید. بنابراین مبل ها باید توسط یک فرد متخصص چک شوند. کلاف مبل در واقع همان استخوان بندی مبل می باشد. پس اگر کلاف مبل سالم نباشد رویه کوبی فقط هدر دادن هزینه است. و باید بعد از مدتی مبل های خود را تعویض کنید. رویه کوبی را به دو دسته تقسیم می کنند. این دو دسته عبارتند از: رویه کوبی مبل جدید و رویه کوبی مبل های کهنه و قدیمی.

رویه کوبی مبلدسته بندی رویه کوبی ها

انواع رویه کوبی ها در زیر توضیح داده شده است.

  • رویه کوبی مبل جدید و بر روی کلاف خام

رویه کوب در این نوع رویه کوبی، مواد اولیه ساخت مبل را در اختیار دارد و طرح و مدل مورد نظر را روی کلاف انجام می دهد. به این ترتیب یک مبل جدید و زیبا ساخته می شود. در این مدل رویه کوبی چون مواد خام و تازه هستند، ساختن مبل راحت تر از روش های دیگر خواهد بود.

  • روی کوبی مبل کهنه و فرسوده

در این مدل رویه کوبی از مبل های دست دوم و قدیمی برای ساخت مبل جدید استفاده می شود. به این صورت که محتوا داخل مبل را کاملا خارج می کنند و فقط کلاف اولیه مبل را نگه می دارند. اگر کلاف مبل صدمه دیده باشد آن را تعمیر می کنند. در مرحله بعدی رویه کوب با استفاده از مواد جدید فنربندی مبل  و پر کرد محتوا مبل را انجام می دهد. در مرحله آخر نیز پارچه مبل که توسط فرد انتخاب شده روی مبل کشیده می شود. زمانی رویه کوبی مبل های فرسوده را انجام می دهند که کلاف مبل کاملا سالم و محکم باشد. زیرا سالم بودن کلاف بسیار مهم است و کلاف مبل نشان دهنده کیفیت مبل می باشد.

 

قیمت رویه کوبی

رویه کوبی مبل ها با یکدیگر فرق دارد و هر کدام از مواد اولیه مختلفی ساخته شده اند. درنتیجه هزینه آن ها نیز با هم متفاوت خواهد بود.

بر روی هزینه رویه کوبی  عوامل مختلفی تاثیر دارد از جمله این عوامل :

  1. نوع پارچه استفاده شده در رویه کوبی: بستگی به انتخاب شما دارد که جنس خوب و یا بد پارچه را انتخاب کنید.
  2. سایز و اندازه مبلی که قرار است رویه کوبی شود
  3. تعمیرات و رنگ کاری که بر روی مبل انجام می شود.
  4. میزان قدمت و کهنگی مبل: زیرا هر چه مبل کهنه تر و قدیمی تر باشد، باید با دقت بیشتری روی آن کار انجام داد. یعنی بستگی به میزان کاری که باید روی مبل انجام داد، دارد. زیرا بعضی مبل ها به دلیل فرسوده بودن زیاد کار زیادی لازم دارند تا به حالت عادی و معمولی برگردند.

تمام عواملی که در بالا گفته شد بر روی هزینه رویه کوبی تاثیر دارند. در نتیجه هزینه ها بستگی به سفارشی دارد که شما به رویه کوب می دهید. در اصل هر چه کار شما نیاز به مواد بیشتر و ریزه کاری بیشتری داشته باشد، هزینه آن کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رویه کوبی مبلبررسی تخصص رویه کوب مبل

رویه کوب باید مهارت و تجربه و تخصص بالایی داشته باشد. در نتیجه حتما در انتخاب رویه کوب دقت کنید و مبل خود را به هر کسی نسپارید. البته کسانی که تجربه و تخصص بیش تری دارند، هزینه بیش تری نیز دریافت خواهند کرد. برای انتخاب یک رویه کوب خوب حتما ابتدا نمونه کارهای او را با دقت مشاهده کنید. به این ترتیب می توانید بهترین نفر را انتخاب کنید.

بررسی رویه کوبی مبل استیل

رویه کوبی ها با هم فرق می کند. زیرا مبل انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع آن تعمیرات آن ها نیز با هم فرق می کند. همان طور که گفته شد به مرحله اضافه کردن مواد بر روی کلاف خام مبل رویه کوبی گفته می شود. رویه کوبی مبلمان استیل با سایر مبل ها فرق می کند. زیرا جنس چوب و کلاف آن ها با هم فرق دارد. برای انجام رویه کوبی بر روی مبل استیل ابتدا باید فنر و اسفنج آن ها به طور کامل خارج شود. در مرحله بعد تعمیر مبل انجام می شود. اگر اسفنج و فنر و بالش مبل نیز نیاز به تعمیر داشته باشد، آن ها را نیز تعمیر می کنند. در مرحله آخر جنس و طرح رویه مبل مطابق سلیقه و درخواست مشتری انتخاب می شود. به این ترتیب مبل قدیمی به مبل جدیدی تبدیل می شود و قابل استفاده خواهد بود.

ما با بهره گیری از متنوع ترین و بهترین انواع چوب توانسته ایم مبل هایی زیبا، با نهایت کیفیت را ساخته و تقدیم مشتریان عزیز نماییم. همه مبل ها دارای طراحی ظاهری مدرن بوده و از بهترین پارچه ها نیز برخوردار می باشند. ضمنا با انتخاب مبل از مجموعه ما می توانید خدمات ارزنده ای را دریافت نمایید. از جمله: تحویل فوری مبلمان و بهره مندی از قیمت های مناسب.

واتساپ مبلمان قرن ۲۱

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top