skip to Main Content

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

5/5 - (1 امتیاز)

نکات مهم در دکوراسیون خانه های کوچک با بهترین مدل و رنگ مبل

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک به دلیل کمبود فضای کافی کار دشواری است. در این بین انتخاب بهترین مدل و رنگ مبل برای فضا‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است . از آنجایی که در آپارتمان های کوچک فضای کافی برای قرار دادن وسایل اضافی ندارید، پس باید بهترین و کاربردی‌ترین وسایل را برای چیدمان و دکوراسیون این آپارتمان‌ها در نظر بگیرید. طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک  باید به گونه ای باشد که نهایت استفاده را از فضایی که در اختیاردارید،  ببرید. چیدمان المان های دکوراتیو باید طوری باشد که کمترین فضای پرت را به همراه داشته باشد.

استفاده از سبک مینیمال برای دکوراسیون فضاهای کوچک

 

امروزه مبلمان درطرح ها، مدل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگون تولید می شود. با توجه به این میزان از تنوع،  انتخاب بهترین مدل و رنگ مبل، که مناسب فضاهای کوچک باشد دشوار می نماید.

ممکن است از این همه تنوع دچار سردرگمی شوید. اما اگر به این نکات توجه کنید بهتر و راحت‌تر می توانید مبلمان مناسب خانه خود را انتخاب کنید. به طور کلی مبلمان مناسب برای خانه های کوچک باید چند ویژگی داشته باشد:

کم جا باشد

مبلی که برای خانه های کوچک انتخاب می کنید باید تا آنجایی که ممکن است فضای کمی اشغال کند. همین طور از تمام فضا های موجود حتی فضا های مرده استفاده کند. طراحی مبل باید طوری باشد که بین مبل ها هیچ فضایی به صورت پرت و غیر قابل استفاده، ایجاد نشود.

بیشتر بدانید: روش محاسبه اینکه چند دست مبل نیاز دارید؟

دارای زیبایی بصری باشد

بهترین مدل مبل برای آپارتمان های کوچک مبلی است که از لحاظ زیبایی بصری سبک و به اصطلاح جمع و جور باشد. طراحی آن به گونه ای باشد که کمترین انحنا در دسته های مبل را دارا باشد. داشتن پشتی کوتاه و کم عمق بودن مبل از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

چند کاره باشد

این مورد یعنی چند کاره بودن وسیله ها در خانه های کوچک بسیار مهم و کاربردی است. دنیای مدرن امروزی مدت هاست که زندگی در آپارتمان‌های کوچک را برای جوامع به ارمغان آورده است. در برخی از موارد چاره‌ای جز زندگی کردن در خانه های کوچک نداریم. استفاده از وسایل چند کاره مناسب زندگی امروزی است. مبل های تا‌شو، مبل های تختخواب‌شو، نمونه هایی از مبلمان چند کاره هستند.

مبل ال نیوسان
مبل ال نیوسان ست 6 نفره همراه با پاف
مبل کلاسیک کوئین
تولیدی مبل کلاسیک مدل کوئین

 

اگر خانه تان کوچک است این مبلمان را هرگز نخرید

مبل های چستر

این نوع مبل اصولا برای فضا های بزرگ (سالن های پذیرایی بزرگ، لابی هتل‌ها ) مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به شکل و مشخصات ظاهری، مبل چستر مناسب فضا های کوچک نیست.

بیشتر بدانید: نکات مهم قبل از خرید مبلمان

مبل های سلطنتی با بدنه بزرگ

این مدل مبل ها هم به دلیل داشتن بدنه های بزرگ و منبت کاری های شلوغ در قسمت های مختلف مبل، قطعا بهترین مدل مبلی نیست که برای خانه های کوچک مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر شما به این سبک از مبلمان علاقه دارید و در استفاده از آن مصر هستید بهتر است حتی المقدور نوع سبک‌تر و ساده تر آن را انتخاب کنید.

مبل های شلوغ و گلدار

به علت کم بودن فضای داخلی در خانه های کوچک، بهترین سبک دکوراسیون برای این فضا ها، سبک مینیمال است. مشخصه بارز سبک مینیمال سادگی و پرهیز از هرگونه شلوغی است. مبل های شلوغ و گلدار با القای حس شلوغی و بهم ‌ریختگی اصلا مناسب فضا های کوچک نیستند.

بهترین مدل و رنگ مبل برای خانه های کوچک کدام است؟

حال که با دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک و همچنین مبلمان نامناسب برای این فضا ها آشنا شدیم، زمان معرفی بهترین مدل و رنگ مبل برای خانه های کوچک فرا رسیده است.

 

 

مبلمان ال شکل

بهترین مدل مبل برای فضا های کوچک و محدود، مبل‌های ال شکل هستند. این سبک از مبلمان بهترین استفاده را از فضا های کنج و گوشه خانه می‌کنند. به علت نداشتن دسته های بزرگ که در طراحی این نوع از مبل‌ها در نظر گرفته شده، کاملا مناسب خانه ها و آپارتمان های کوچک هستند

استفاده از نیم ست

در خانه های کوچک شما می توانید با استفاده از نیم ست، جلوه‌ای زیبا به فضای زندگی خود بدهید. همینطور شما می‌توانید با انتخاب مبل ها در رنگ های مکمل و متضاد زیبایی بصری خانه خود را بیشتر کرده و حس آرامش و زیبایی را همزمان در بیننده القا کنید.

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

انتخاب بهترین رنگ مبل نیز به اندازه بهترین مدل مبل برای خانه های کوچک مهم است. رنگ‌های تیره  مبلمان به دلیل کوچک نشان دادن فضا، اصلا مناسب خانه های کوچک نیستند. بهترین رنگ برای مبلمان فضا های کوچک رنگ های  خنثی و روشن می باشد. این رنگ‌ها معمولا در طراحی سبک‌‌های مینیمال و مدرن بیشترین کاربرد را دارند.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top