skip to Main Content

مزایا و معایب مبل ال و راحتی

5/5 - (1 امتیاز)

اگر تصمیم گیری برای خرید انواع مبل راحتی برای شما سخت است، اطلاع از مزایا و معایب مبل ال و راحتی می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را متناسب با نوع نیاز خود و فضای منزلتان داشته باشید.

هر دومدل ال و راحتی جز مدل های پرفروش و پر تقاضا در گروه مبلمان سازی قرن 21 هستند اما گاها مشتریان به دلیل عدم اطلاع کافی از خصوصیات هرکدام، انتخاب اشتباهی را انجام می دهند.

بیشتر بدانید: بهترین پارچه مبل راحتی چیست‌؟

مزایا و معایب مبل ال و راحتی

مزایا و معایب مبل ال و راحتی

  1. تعداد صندلی
  2. پوشش دهی فضای منزل
  3. هزینه
  4. تناسب با فضای منزل
  5. نوع استفاده
  6. دکوراسیون
  7. انعطاف پذیری در چیدمان
  8. چیدمان عسلی و گل میز

1. تعداد صندلی

به لحاظ تعداد صندلی، مبلمان ال دارای مزیت و برتری نسبت به مدل های راحتی هستند. بدین معنی که تعداد نفرات بیشتری می‌توانند بر روی آن بنشیند. اما در مبلمان راحتی تعداد نفرات ثابت و مشخص شده است.

2. پوشش دهی فضای منزل

مبلمان ال دارای چیدمان مشخصی هستند که عمدتاً در کنج ها و گوشه های سالن قرار می گیرند. به این ترتیب با پوشش دهی بهتر زوایای منزل فضای آزاد بیشتری از سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن را در اختیار شما قرار می دهند.

اما مبلمان راحتی چند تکه چنین مزیتی نداشته و به دلیل قرارگیری گل میز مابین مبلمان فضای بیشتری را اشغال می کنند.

3. مزایا و معایب مبل ال و راحتی به لحاظ هزینه

مزایا و معایب مبل ال و راحتی به لحاظ هزینه

مبلمان ال به دلیل یکپارچه بودن کلاف و درنتیجه کاهش مقدار متریال مصرفی، قیمت کمتری نسبت به مبلمان راحتی دارند.

اگر فضای منزل شما بزرگ است و محدودیتی از بابت قرارگیری تعداد مبل ها و صندلی ها ندارید قطعاً مبل راحتی گزینه بهتری برای شما است.

4. تناسب با فضای منزل

اگر فضای منزل شما بزرگ است و محدودیتی از بابت قرارگیری تعداد مبل ها و صندلی ها ندارید قطعاً مبل راحتی گزینه بهتری برای شما است.

اما اگر متراژ آپارتمان شما کوچک است بهتر است مبلمان ال را انتخاب کنید. زیرا همانطور که گفته شد به دلیل امکان قرارگیری در گوشه ها و زوایای منزل فضای کمتری را اشغال می کند.

توصیه می‌شود تا از مبلمان ال برای منازل بزرگ به عنوان مبلمان اصلی استفاده نکنید. زیرا باعث می‌شود تا فضای منزل زیاد از حد خالی نشان داده شود.

در این صورت ناچار به تهیه یک مبل جداگانه هستید که به دلیل یکپارچه نبودن ظاهر این دو مبلمان با یکدیگر، ظاهر یک دستی ایجاد نخواهد کرد.

5. توجه به نوع استفاده

منظور از نوع استفاده در واقع رسمی و یا صمیمانه بودن جمعی است که افراد در کنار هم قرار می‌گیرند.

مبلمان راحتی برای یک پذیرایی رسمی قطعا گزینه مناسب تری است چون امکان نشستن افراد در مقابل یکدیگر و مکالمه چهره به چهره را فراهم می آورد.

اما در مبلمان ال افراد ناچار به نشستن در کنار یکدیگر هستند که این مورد تنها برای دورهمی ها و جشن های صمیمانه و خانوادگی مناسب است.

اما در یک پذیرایی رسمی و اولین ملاقات، میهمان ها همگی مجبور به نشستن در کنار یکدیگر هستند. فرد میزبان نیز بایستی از یک صندلی مجزا برای قرارگیری در مقابل آنها استفاده کند که ظاهر خوشایندی نخواهد داشت.

6. مزایا و معایب مبل ال و راحتی به لحاظ دکوراسیون

مزایا و معایب مبل ال و راحتی به لحاظ دکوراسیون

توجه داشته باشید که مبلمان ال تنها برای سبک دکوراسیون مدرن طراحی شده و از آن برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک به هیچ عنوان استفاده نکنید.

اما مبل راحتی محدودیتی از این بابت ندارد چرا که در طرح های مختلف کلاسیک و سنتی طراحی شده و امکان تطبیق با دکوراسیون های مختلف را دارد.

در طراحی مبلمان ال می توان میز عسلی را در بدنه مبلمان و در قسمت های ابتدایی، انتهایی و یا کنج طراحی کرد. اما در مبلمان راحتی میز عسلی بایستی جداگانه و به تعداد بیشتر تهیه شود.

7. انعطاف پذیری در چیدمان

مبلمان راحتی انعطاف و انعطاف‌پذیری بیشتری برای چیدمان دارند به راحتی می‌توان آنها را به ترتیب دلخواه چینش کرد.

همچنین امکان افزودن لاوست و کمک صندلی در میان اجزای مبلمان وجود دارد شما می توانید با تغییر دادن اجزای مبلمان در دکوراسیون منزل خود تنوع ایجاد کنید.

8. چیدمان عسلی و گل میز

عسلی و گل میز یک از لوازم اصلی دکوراتیو سالن پذیرایی هستند که معمولا در فضای میان مبلمان برای پذیرایی بهتر از میهمانان قرار می گیرد.

در مورد مبلمان ال امکان قرارگیری عسلی میان مبلمان وجود ندارد و بایستی آنها را در مقابل مهمانان قرار دهید.

اما در مورد مبلمان راحتی می‌توان فضای مابین مبلمان را با استفاده از گل میز به راحتی پر کرد. این گزینه به خصوص برای منازل بزرگ حائز اهمیت است.

بیشتر بدانید: کلاف مبل راحتی

گارانتی نمودن کیفیت و طول عمر محصولات به همراه قیمت های شرکتی و بدون واسطه از مزایای گروه مبلمان سازی قرن 21 است.

گروه مبلمان سازی قرن 21

گروه مبلمان سازی قرن 21

بطور کلی تناسب مبلمان ال برای منازل بسیار بزرگ است که به دلیل قرار گرفتن یک یا دو دست مبل استیل یا راحتی همچنان فضای آزادی در سالن وجود دارد که می‌توان با استفاده از مبلمان ال فضا را پر کرد.

این گزینه به خصوص برای اتاق نشیمن که افراد خانواده برای تماشای تلویزیون در کنار یکدیگر جمع می شوند مناسب است.

برای سفارش انواع مبلمان راحتی، استیل، مبل ال و سایر لوازم چوبی مورد نیاز منزل خود می توانید تنوع بی نظیری را در گروه مبلمان سازی قرن ۲۱ بیابید.

امکان سفارشی سازی مبلمان با توجه به نوع پارچه دلخواه شما وجود دارد.

گارانتی نمودن کیفیت و طول عمر محصولات به همراه قیمت های شرکتی و بدون واسطه از دیگر مزایای این گروه مبلمان سازی است.

برای مشاهده مدل ها و اطلاع از قیمت ها می توانید به وب سایت گروه قرن ۲۱ مراجعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال نیز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top