skip to Main Content

فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از سوالات متعددی که ممکن است هنگام خرید مبل برای خریداران مطرح گردد این است که برای مبل فوم سرد بهتر است یا اسفنج ؟ در این مطلب به بررسی انواع فوم و اسفنج به کار رفته در مبل ها می پردازیم .
این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که در خانه خود از مبل استفاده نکند، اما این وسیله راحتی زمان زیادی است که اختراع و استفاده می‌شود اما به تازگی از متریال های جدید همچون فوم سرد نیز در ساخت این وسیله استفاده می‌گردد.
اولین استفاده از مبل در دوران پارینه سنگی بوده است، ابتدایی‌ترین مبل کشف شده به دوران پارینه سنگی برمیی‌گردد، این مبلمان که قدمت آنها به ۳۲۱۵ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد در اسکاتلند کشف شده است. تاریخ نشان میدهد که مبلمان در مصر نیز وجود داشته اما فقط در خانه افراد ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گرفته است و اشراف روی آن می‌نشستند. جنس این مبلمان از چوب بوده است. به مرور زمان استفاده از مبلمان گسترش یافت به طوری که دیگر مبلمان علاوه بر کاربرد راحتی به وسیله ای برای زیباتر کردن خانه نیز تبدیل شده است.

مبل راحتی با کفی فوم سرد
مبل راحتی مکانیزمی گردان مدل زارا

کاربرد مبل در چیدمان خانه ایرانی ها

امروزه مبلمان در فرهنگ ایرانی نیز بسیار راه باز کرده و در خانه های ایرانی با سبک و مدل های متفاوت وجود دارد به طوری که هنگام تماشای تلویزیون، پذیرایی از مهمان، حتی هنگام استراحت بعد از گذراندن یک روز طولانی و سخت به کمک می‌آید. اما استفاده روزمره و پشت هم از مبلمان سبب شده که این وسیله پر کاربرد به مرور زمان دچار آسیب هایی شود. یکی از مهم ترین آسیب های که با گذشت زمان به مبل وارد می‌شود تخت شدن اسفنج ها و از بین رفتن استایل اولیه مبل است. این مشکل در بیشتر مبل ها با گذشت زمان به وجود می‌آید و این امر مبلمان شما را نه تنها کهنه می‌کند بلکه راحتی آن را نیز از بین می‌برد.

انواع فوم گرم و سرد

فوم سرد مبل چیست؟

فوم سرد مبل  یک  از انواع فوم های پلی یورتان است که به عنوان فوم سرد نیز شناخته می‌شود. فوم پلی یورتان در طبقه بندی ساختار سلولی در دسته فوم های سلول باز قرار می‌گیرد. کارکرد فوم پلی یورتان این که است که به هنگام اعمال فشار روی آن هوای موجود در سلول های فوم جابجا می‌شود و همین امر سبب انعطاف پذیری و نرمی فوم سرد می‌شود، سپس با برداشته شدن فشار وارده هوا از طریق راه های باز سلولی موجود در فوم به جای قبلی خود باز‌میگردند و فوم به حالتی که قبل از اعمال فشار داشته است برمی‌گردد به گونه ای که گویی اصلا روی فوم فشاری وارد نشده است.

فوم ها به دو دسته  فوم سرد و فوم گرم تقسیم بندی می‌شوند. فوم های گرم به دلیل تولید مواد آلاینده خطرناک هنگام ساخت خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.فوم های سرد با حرارت غیر مستقیم و کم در کوره های صنعتی تولید میشوند. فوم سرد به دلیل ساخت در دمای پایین دوام بسیار بالایی دارد و امروزه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در صنعت مبلمان سازی بسیار کاربرد دارد.
حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر است زیرا در دمای پایینی ساخته شده که فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکول ها داشته است و به همین دلیل سفت تر از فوم گرم است. از فوم سرد به دلیل طول عمر بیشتر نسبت به فوم گرم در قسمت کف مبلمان راحتی استفاده میشود.

فوم های گرم

سفت و محکم بودن از بارزترین ویژگی های فوم گرم است که به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و نرم میشوند. معمولا طول عمر کمتری نسبت به فوم سرد دارد.

اسفنج ها

اسفنج ها از جمله قدیمی ترین مواد به کار رفته در مبل ها می باشند . از اسفنج ها اغلب در کف و قسمت نشیمن مبل استفاده می شود زیرا بسیار نرم و راحت هستند . اسفنج ها از نظر وزنی نمونه های مختلفی دارند و برای مبلمان ها اغلب از اسفنج های ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۰ و ۳۵ کیلویی استفاده می گردد . در این خصوص گفته می شود که اگر چگالی یک اسفنج بیش تر باشد، برای استفاده در مبل بهتر است و اصطلاحا کیفیت آن بالاتر است و بر قیمت مبل تاثیر مستقیم دارد . اسفنج ها قابل شستشو بوده و حالت خود را به زودی از دست نمیدهد. و میتواند به جای فوم در کف مبلمان هم به کار برده شود.

از کجا بدانیم که فوم، گرم است یا سرد؟

یکی از راه های فهمیدن این که فوم گرم است یا سرد وارد کردن فشار به فوم است. به این صورت که به فوم فشار وارد میکنیم، اگر بعد از وارد کردن فشار فوم سریع به حالت اولیه خود بازگشت، فوم از نوع سرد است. اما اگر بعد از وارد کردن فشار فوم با تاخیر به حالت اولیه خود بازگشت فوم از نوع گرم است.

تشخیص فوم سرد

فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنج؟

هر گاه به مبل راحتی فکر میکنید علاوه بر راحتی که هنگام نشستن روی آن دارید به دراز کشیدن و استراحت کوتاه بعد از یک روز خسته کننده روی آن نیز فکر می‌کنید، به همین دلیل برای افزایش عمر این مبل پرکاربرد نیاز است که از بهترین متریال در ساخت آن استفاده کرد تا بیشترین بازدهی را برای مشتری داشته باشد. اما سوال مهم این است که بهتر است در مبل راحتی از فوم سرد استفاده شود یا اسفنج ؟ همان طور که می‌دانید اسفنج همان ابر است و در بازار جنس های مختلفی از اسفنج وجود دارد. در مبلمان راحتی برای قسمت نشیمن گاه از بیست تا سی کیلو اسفنج استفاده می‌شود که همین امر مبلمان راحتی را سنگین تر و نرم تر میکند اما در فوم سرد مبلمان شما سبک تر و تراکم و سفتی بالاتر و همچنین عمر طولانی تری دارد.

هر دو از بهترین مواد مورد استفاده در مبل ها هستند اما می توان گفت که استفاده از فوم های سرد بهتر است و در هنگام خرید بهتر است مبلمان هایی با فوم سرد را به خرید مبل های اسفنجی ترجیح دهید . البته در برخی موارد فروشندگان شما را به اشتباه می اندازند و برخی از مبل های اسفنجی را به جای مبل های فومی به فروش می رسانند .

در مبل های راحتی اکثرا از اسفنج ها استفاده می گردد در حالی که در مبلمان های استیل یا سلطنتی استفاده از فوم سرد رایج تر است . دلیل آن این است که اسفنج نرمی بیشتری دارد و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت ولی فوم ها حالت خشک تری دارند و برای مبل های رسمی تر مناسب می باشند .
اما نکته مهم در تهیه مبل میزان صداقت و حرفه ای بودن سازنده مبلمان است که به شما جنسی با کیفیت تحویل دهد پس بهترین گزینه انتخاب حرفه ای ترین هاست.

گروه مبلمان سازی قرن ۲۱ مدل های متنوعی از مبلمان را با بهترین مواد اولیه تولید و با قیمت های شرکتی به مشتریان عرضه می دارد.

شما می‌توانید رویه مبلمان را مطابق با پارچه های درخواستی خود سفارش دهید. سفارش شما در کوتاهترین زمان ممکن با بسته بندی ایمن برای شما ارسال می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سفارش می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top