skip to Main Content

بهترین چوب برای ساخت مبل راحتی

4.4/5 - (8 امتیاز)

یکی از مسائلی که ممکن است سازندگان مبلمان با آن مواجه شوند، انتخاب بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی باشد. چرا که چوب های متنوعی وجود دارند که مشخصات متفاوتی از هم دارند. همین موضوع باعث شده تا مبل هایی با کیفیت های مختلف تولید شده و سرعت انجام کار نیز متغیر باشد.

در هر حال سازندگان ملزم به استفاده از بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی هستند. در غیر اینصورت، مبل هایی بی کیفیت و بی دوام تولید شده و زحمات آنها را بر باد خواهند داد. در ادامه به چند مورد از بهترین انواع چوب که گزینه انتخابی مناسبی برای ساخت مبل به نظر می آیند، اشاره خواهیم کرد:

  1. چوب گردو
  2. چوب بلوط
  3. چوب افرا
  4. چوب ماهون
  5. چوب کاج

معرفی بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی

ویژگی های چوب گردو

چوب گردو که به عنوان بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی انتخاب شده، دارای سطح بالایی از مرغوبیت و کیفیت می باشد. این چوب، استحکام فوق العاده ای داشته و میزان سختی بالایی نیز دارد. همچنین این چوب، از قابلیت تراش خوری خوبی برخوردار بوده و این موضوع به سازندگان، اختیار عمل بیشتری داده است. ضمنا امکان اجرای هر نوع حکاکی روی آن هم وجود دارد. چه بسا که اگر مدت زمان زیادی هم بگذرد، این حکاکی ها از بین نرفته و مثل روز اول باقی می مانند. خوب است بدانید مبل های ساخته شده از چوب گردو، بسیار بادوام بوده و شما را از خرید مبل در کوتاه مدت، بی نیاز می سازند. اما در مورد انواع چوب گردو باید بگوییم که دارای نمونه های متعددی است. مانند: چوب گردو سیاه، گردو آمریکایی، گردو کارائیبی و چوب گردو برزیلی.

 

بهترین چوب مبل راحتیبهترین چوب، چوب گردو

چوب بلوط، مناسب ترین چوب برای ساخت مبل راحتی

بی جهت نیست که چوب بلوط، عنوان بهترین نوع چوب برای ساخت مبل راحتی را از آن خود کرده است. این چوب، بسیار مقاوم بوده و مستحکم نیز می باشد. به همین دلیل از آن علاوه بر ساخت مبلمان، برای تولید اشیاء چوبی دیگر نیز بهره می برند. یکی از امتیازات برجسته بلوط این است که ضد سایش بوده و دچار ساییدگی نخواهد شد. همین موضوع بر دوام مبلمان ساخته شده از این چوب افزوده است. ضمنا چوب بلوط هم مانند چوب گردو، تنوع بالایی داشته و انواع چوب بلوط قرمز و بلوط سفید را شامل می گردد. در مقایسه این دو می توان گفت بلوط قرمز که به عنوان بلوط سیاه هم شناخته می شود، کیفیت بهتری دارد. در مجموع چوب بلوط یکی از پرکاربردترین انواع چوب به شمار می آید و یکی از دلایل آن هم رنگ روشن این چوب است.

 

بهترین چوب مبل راحتیبهترین چوب، چوب بلوط

بهترین چوب، چوب افرا

این محصول هم بهترین چوب برای ساخت مبل راحتی به شمار می آید. میزان سختی چوب افرا، بسیار بالا بوده و کیفیت ممتازی را به خود اختصاص داده است. افرا نیز کاربرد گسترده ای در صنایع چوبی به ویژه صنایع مبل سازی دارد. انواع کمد، لوازم و اکسسوری های چوبی از جمله دکوری های چوبی را با آن می سازند. ضمنا این چوب، ضد ضربه بوده و همین ویژگی بر محبوبیت آن اضافه کرده است. چوب افرا نیز مدل های متنوعی داشته و هر کدام در نوع خود، با کیفیت اند.

بهترین چوب مبل راحتی
مبل کلاسیک مدل رویال ست 7 نفره

بهترین چوب، چوب افرا

ویژگی های چوب ماهون

چوب ماهون هم موفق شده لقب بهترین چوب برای مبل سازی را از آن خود نماید. برش خوری یکی از قابلیت های خوبی است که هر چوبی ندارد. اما چوب ماهون با برخورداری از این قابلیت توانسته از سایر چوب ها متمایز گردد. با توجه به اینکه این چوب، از درختان تنومند و بزرگ حاصل می گردد، لذا تخته های به دست آمده از آن هم بزرگ به نظر می رسند. با توجه به همین ویژگی، چوب ماهون، مقرون به صرفه تر بوده و کاربرد بسیاری یافته است. همچنین تنوع هم در این چوب وجود داشته و هر کدام، کیفیت مطلوبی دارند.

 

مشخصات چوب کاج

یکی از چوب هایی که در صنایع مبل سازی، مورد توجه بسیار قرار گرفته، چوب کاج است. این چوب بسیار ظریف بوده و از رنگ روشن نیز برخوردار می باشد. شاید چوب کاج، کمی نرم تر از سایر چوب ها باشد، اما در عوض کیفیت خوبی دارد. این چوب، ضمن مقاوم بودن در برابر آسیب ها و صدمات، نسبت به فشار نیز مقاومت نشان داده و تغییر شکل و کیفیت نمی یابد. تنوع بالای چوب کاج هم از دیگر نقاط مثبتی است که وجود دارد. نمونه های موجود از این چوب، به بالای صد مورد می رسند.

 

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر چوب های مختلفی وجود دارند که به عنوان بهترین چوب به صنایع مبل سازی راه یافته اند. مثل چوب گردو، چوب بلوط، چوب افرا، چوب ماهون و چوب کاج. همه این چوب ها از نظر مشخصات کیفی، ایده آل بوده و شاید تنها از برخی نقاط با هم متفاوت باشند. مثلا رنگ ظاهری هر کدام ممکن است متفاوت از دیگری باشد. لذا دست مبل سازان برای انتخاب باز بوده و محدودیتی احساس نخواهند کرد.

ساخت بهترین مبلمان توسط مبل قرن 21 

ما با بهره گیری از متنوع ترین و بهترین انواع چوب توانسته ایم مبل هایی زیبا، با نهایت کیفیت را ساخته و تقدیم مشتریان عزیز نماییم. همه مبل ها دارای طراحی ظاهری مدرن بوده و از بهترین پارچه ها نیز برخوردار می باشند. ضمنا با انتخاب مبل از مجموعه ما می توانید خدمات ارزنده ای را دریافت نمایید. از جمله: تحویل فوری مبلمان و بهره مندی از قیمت های مناسب.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top